Helpdesk Psychosociale Begeleiding.
Thuiswerken of werken in vitale sectoren brengt specifieke aandachtspunten mee voor psychische gezondheid. Via een telefonisch consult of video-bellen op maat kan Rienks direct ondersteunen om werknemers op een gezonde en prettige manier aan het werk te laten blijven en verzuim te beperken of zelfs terug te dringen.

De laatste weken krijgt Rienks Arbodienst steeds vragen over werknemers die thuiswerken in een gezinssituatie en niet weten hoe zij hun werk en privé kunnen scheiden, te veel prikkels ervaren en ook de druk voelen om te presteren. Maar ook vragen van werknemers die zich in deze tijden eenzaam en afgezonderd voelen en verbinding missen.
Een van veel voorkomende vragen van werkgevers is ‘Wat heb ik mijn werknemers te bieden ter ondersteuning van angst, stress, eenzaamheid, onzekerheid of zelfs rouw?’

En wees voorbereid als we weer op kantoor aan het werk kunnen. Want ook dan treft u werknemers aan met psychische klachten zoals oververmoeidheid, burn-outs en mantelzorgers bijvoorbeeld.

Specialistisch advies
Onze Bedrijfsmaatschappelijkwerker, Vertrouwenspersoon en Gezondheidszorgpsycholoog kan begeleiding of advies geven en medewerkers of leidinggevende helpen bij het oplossen en/ of het leren omgaan met problemen zowel op organisatie- als op individueel niveau. Komt een medewerker in een situatie die bij niet met een ander wil bespreken, dan kan de Helpdesk worden ingeschakeld. Soms is het verhaal doen, stoom afblazen, sparren of gedachten ordenen al voldoende. Soms niet. Dan bespreken we de vervolgacties. Dat kunnen ook problemen zijn in de privésfeer. Het gaat om de totale mens. Als iemand met een probleem zit, kan dat invloed hebben op zijn functioneren of leiden tot verzuim. Dat willen we voor zijn.

Het uitgangspunt is dat de werkgever moet zorgen voor een veilige en gezonde werkplek. Dit geldt ook voor de thuiswerkplek. Het is aan het overleg tussen werkgever en werknemer, eventueel tijdelijk, ook hiervoor ondersteuning te bieden.

Als je voelt dat je vastloopt als werkgever of leidinggevende en met een psycholoog of coach van Rienks wil praten, stuur dan een mail sturen naar t.nieberg@arbodienst.nl. Binnen 24uur wordt je gebeld. Het eerste gesprek is kosteloos. Mochten er meer gesprekken nodig zijn, zullen we dat nu in maatwerk oplossen.

Voor de Helpdesk belt u naar 033-4942280 of stuur een e-mail naar relatiebeheer@arbodienst.nl

Lees hier meer over onze specifieke diensten in tijden van corona en de helpdesk.

Download de Persoonlijke Tips voor Thuiswerken in onzekere tijden hier

Helpdesk Psychosociale Begeleiding